به منظور اعلام و آگاهي دادن به افراد از انواع تابلو‌ها، پارچه‌ها و پرچم‌ها که بر روي آن‌ها نماد، شعار يا نوشته‌اي حک شده است استفاده مي‌کنند و به آن بنر مي‌گويند. بنر‌ها براي تاثير گذاشتن و پيغام رساندن طراحي مي‌شوند، بنابراين بايد يک فکر کاملا برنامه‌ريزي شده و هدفمند در طراحي چاپ بنر وجود داشته باشد.


با آگاهي از اصول طراحي چاپ بنر به راحتي مي‌توانيد پيغام خود را به مخاطبين‌ خود برسانيد. البته ناگفته نماند که طراحي بنر جزو کار‌هاي گرافيکي است، چرا که اوج خلاقيت طراح، در طراحي بنر ديده مي‌شود. شما بايد بتوانيد هدف خود را در خلاصه‌ترين فرم در ابعاد مختلف به صورت خلق يک اثر هنري و در عين حال تاثير‌گذار، به مردم برسانيد.


اما قصد داريم در ادامه نکات مهم به هنگام طراحي چاپ بنر را به شما بازگو کنيم تا بهترين طراحي را داشته باشيد.


انواع بنرهاي طراحي شده


بدون شک در سطح شهر بنر‌هاي مختلفي ديده ايد؛ بنر‌هاي پارچه‌اي که معمولا فروشگاه‌هاي تازه تاسيس و مغازه‌داران از آن‌ها استفاده مي‌کنند يا بنر‌هاي پارچه‌اي که در کنار اتوبان و بزرگراه‌ها براي تبليغات کسب و کار نصب شده‌اند و بنر‌هاي ديجيتالي که بر روي نمايشگر‌هاي بزرگ به منظور تبليغات استفاده مي‌کنند، البته اين نوع بنرها به ندرت ديده مي‌شوند.


براي تاثير گذاري بيشتر بنر‌هاي تبليغاتي مهم ترين عملکرد چيست؟


براي طراحي چاپ بنر با توجه به هدف و نوع بنر، اصول و قواعد متفاوتي وجود دارد. اما نقطه اشتراکي که بين اکثر بنر‌ها وجود دارد، جذب مخاطبين بيشتر و افزايش فروش خدمات کسب و کارها است. در نتيجه مهم‌ترين عملکردي که بايد در طراحي چاپ بنر رعايت کرد، سادگي و فهم راحت آن است. منظور از سادگي يعني اينکه نيازي نيست طراحي پيچيده‌اي داشته باشد تا ذهن و چشم مخاطب را خسته کند. همچنين بنر‌ها بايد به گونه‌اي باشند که همه افراد بلاء‌استثنا بتوانند آن را به راحتي درک کرده و مفهوم آن را دريافت کند.


چگونه بازديدکنندگان را تشويق به برقراري ارتباط کنيم؟


مخاطبان باهوش‌تر از آن هستند که تنها با خواندن يک متن مختصر و بنر تبليغاتي از خدمات شما استفاده کنند. بايد به هنگام طراحي چاپ بنر از خلاقيت استفاده کنيد تا آن‌ها را به برقراري ارتباط با خودتان دعوت کنيد. اهداي جوايز نقدي و غير نقدي، شرکت در قرعه‌کشي، برنامه‌هاي آموزشي رايگان و . همگي راه‌هاي مختلفي هستند که مخاطب را تشويق مي‌کند تا براي مدت کوتاهي هم که شده با شما ارتباط بگيرند.


براي طراحي چاپ بنر چه نکاتي را بايد رعايت کرد:


اگر مي‌خواهيد مخاطبان زيادي را جذب محصولات يا خدمات خود کنيد، رعايت نکات زير در طراحي چاپ بنر مي تواند شما را به هدفتان نزديک‌تر ‌کند.


بالا‌ترين کيفيت


کيفيت را هيچگاه فراموش نکنيد. براي طراحي بايد تمامي تلاش خود را بکنيد تا با استفاده از مختصر‌ترين متن و بهترين تصوير زمينه بتوانيد افراد زيادي را به خود جذب کنيد. اما به ياد داشته باشيد که اطلاعات درون بنر نبايد کوتاه باشد زيرا مخاطب را گنگ مي کند، بلکه بايد به اندازه‌اي کافي باشد تا بازديدکننده جذب شده و تمايل به برقراري ارتباط با شما را داشته باشد.


استفاده از تصاوير جذاب


استفاده از تصاوير، نکته مهم ديگري است که نبايد از آن غافل شد. قدرتي که تصاوير در بيان هدف شما دارد متن ندارد. بنابراين تصاوير مرتبط با موضوع خود را انتخاب کنيد. فراموش نکنيد که تصاوير بايد کيفيت و وضوح بالايي داشته باشند تا چشم بازديدکننده به راحتي آن را ببيند.


اطلاعات ضروري


در بنر‌هاي تبليغاتي چند نکته حرف اول را مي‌زند که حتما بايد قيد شوند:


اطلاعات تماس:زماني که بازديدکنندگان بنر شما را مشاهده مي‌کنند، انتظار دارند تا راه‌هاي ارتباطي با شما را در آن مشاهده کنند تا در صورت وم با شما ارتباط برقرار کنند. شماره تلفن، آدرس ايميل، شبکه‌هاي اجتماعي فعال، آدرس وب سايت، آدرس دفتر کار، شماره فکس و شماره پيام کوتاه هر کدام به تنهايي يک راه ارتباطي است که مخاطبان به آن نياز دارند.


لازم نيست که همه موارد بالا ذکر شوند، تنها دو الي سه مورد از راه‌هاي ارتباطي کافي است. معمولا شماره تلفن و آدرس شبکه‌هاي اجتماعي بهترين گزينه براي دسترسي سريع هستند.


لوگو يا نماد شرکت:استفاده از لوگو و نماد کاري‌تان هم موجب برند‌سازي و هم موجب شناخت بيشتر خدمات‌تان شده و علاوه بر اين لوگو و نماد‌ها باعث زيبايي بنر مي‌شوند. حتي اگر بنر ساده‌اي طراحي کرده باشيد، وجود لوگو باعث جذابيت آن مي‌شود.


تعادل در استفاده از رنگ‌ها


رنگ‌ها در بنر به دليل اينکه تاثير مستقيم بر روي چشم‌ دارند، بايد با حساسيت بيشتري بکار گرفته شوند. هارموني رنگ را کاملا رعايت کنيد. سعي کنيد از رنگ هايي که چشم را خيره مي‌کنند استفاده کنيد تا براي بيننده جذاب شود، اما دقت کنيد که رنگ متن بايد متضاد و واضح‌‌تر از رنگ پس زمينه باشد.


براي طراحي چاپ بنر اگر نکات بالا را با دقت در نظر بگيريد، آنگاه يک بنر خوب و با کيفيت بالا خواهيد داشت که بيشترين تاثير را بر روي مخاطب مي‌گذارد.


منبع: چاپ بنر خانه طراحان سام


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

محصولات روغن شترمرغ James Rob تجهيزات کافي شاپ Jonathan Michelle جنبش سايبري قدس۳۱۳ Douglas mri-sono24 Cheryl